För beställningar av föreningskläder - kontakta 3&1

Inomhuscuper 2023
2023-01-18 11:33

Det blev finalspel vid två av de tre cuper som Team S deltog i första veckorna 2023. Första finalen spelades i Nybro Open den 6 jan där TS mötte IFK Kalmars F19 lag. Efter full tid stod det 1-1 varvid förlängning vidtog. När det återstod 20 sek av förlängningen och alla väntade på ett straffavgörande så gör IFK mål och vinner. Men en mycket väl genomförd cup av spelare och ledare.

Andra finalspelet kom i PAIF cupen som spelades i Borgholm den 14 jan. Här var det R/M som stod för motståndet i finalen. Vid full tid stod det 0-0 så förlängning vidtogs även här för att skilja lagen åt. Resultatet var detsamma, med ett fåtal sekunder kvar gör R/M mål och vinner finalen. Även denna cup var väl genomförd av spelare och ledare.

I PAIF cupen hade vi även med ett andralag som var yttest nära att klara sig vidare från sin grupp, men i två jämna matcher gick segrarna till motståndarna med 0-1.