För beställningar av föreningskläder - kontakta 3&1

Förtydligad information till er som ej varit med innan
2023-04-10 11:47

Samlingstid då genomgång startar?
1.5 timme innan matchstart, kom 10-15 minuter tidigare för att hämta jacka, väst och bricka.
Vid stormatcher som t.ex. AIK kan samlingstiden ökas till 2 timmar innan, detta meddelas i kallelsen.
Ibland kan detta ändras under matchveckan av Polis, Kalmar FF eller Svenska FotbollsFörbundet och är utanför vår kontroll.

Var samlas vi?
På 2:a våningen vid C-läktaren utan för kansliet.
På arenans västra sida (EJ XXL-sidan) går man in genom Handikapp/Press-entrén, in i trapphuset rakt fram, upp en våning, ut genom dörren. Efter att ni hämtat material samlas vi på C-läktaren utan för kansliet. Detta är nytt för i år och p.g.a. att vi stör pressen som har tillgång till pressrummet två timmar innan match.

Vad ska jag ha för utrustning?
Du ska alltid ha en gul publikvärdsväst samt ackrediteringsbricka med för att bli igenkänd. I nyckelbandet hänger det även en karta där du kan se de olika ingångarna.

Vissa nyckelband har även en mask som kan användas som skydd vid inblåsningar under HLR.

Vid kallare väder finns det även tjocka jackor att ha under västen.
Utrustning finns i materielrummet, ta till höger och sedan den tredje dörren efter hissen. Ha bekväma och knytbara skor!

Tänk på att du ska stå upp i dem i 3-3.5 timme.

Vad innehåller genomgången?
Vi går igenom listan och ser om någon saknas, vilken position man har, hur stor publik som förväntas, om det ska genomföras tifo eller liknande, vart brandsläckare/hjärtstartare finns och om det är något speciellt som gäller kring matchen.
Här får du även din fikabiljett som gäller i kioskerna under matchen.

Vad gör jag innan matchen?
Entréerna öppnar 1 timme innan matchstart.
Vi skannar biljetter, kontrollerar väskor, visar besökare till rätt plats, visiterar ståplatsbesökare och hälsar alla välkomna.

Vad gör jag under matchen?
Vid din position håller du allmän koll på publiken, rapporterar eventuella incidenter (allt från trasiga lampor på toaletter till om du ser någon kasta in något), svarar på frågor från besökare, osv.
När tillfälle ges så går du och hämtar din korv, läsk & kaffe.

Vad gör jag efter matchen?
Du är kvar på din position till alla besökare lämnat sina platser i din sektion, då meddelar gruppchefen att ni kontrollerar alla toaletter så ingen somnat/svimmat där och behöver vård eller liknande.
När detta är klart lämnas utrustningen tillbaka och sedan är arbetspasset avklarat.

Entrévärdsbiljetter
Man får ta med sig sin familj och det anmäler man till Lennart på lennart.smedjevik@telia.com eller 070-633 77 79.
Biljetter fås vid samlingen eller hämtas i VIP-entrén (röd pil) med röda mattan utanför.
Vill man gå på en match även att man inte hjälper till går det alldeles utmärkt.

BLI MEDLEM NEDAN: